طراحی محوطه و بام سبز برج مسکونی

برج مسکونی آرمیتاژ

طراح و مجری:

مورف  استودیو / آرانو

کارفرما:

نوع پروژه:

مسکونی / منظر / معماری

مساحت:

8000m²

موقعیت:

تهران

زمان پروژه:

1393-1395

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

زمانی پروژه برج مسکونی آرمیتاژ به ما ارجاع شد که طراحی فاز1 معماری توسط دفتر دیگری انجام شده بود و با توجه به نقص فنی و اجرایی نبودن طرح اولیه، انتظارات کارفرما برآورده نشده بود.

جهت تسریع در فرآیند اجرای پروژه بر اساس نقشه های ازبیلت و شاپ جدید، مدارک فنی و فاز دو پلان ها بصورت کاملا دقیق و اجرایی، تهیه و برای اجرا به کارفرما ارائه شد.

بخش دیگر پروژه برج مسکونی آرمیتاژ، طراحی سه بعدی و فاز یک محوطه و بام های برج ها بود. در طراحی  محوطه و منظر بیرونی باتوجه به نزدیکی به کوه و در ارتباط بودن با توپوگرافی سعی نمودیم که از خطوط نرم و سیال استفاده کنیم و در هندسه طرح از هندسه زمین و خطوط اطراف در سایت بهره ببریم. در انتخاب مصالح سعی نمودیم با استفاده از پرداخت های مختلف روی سنگ لاشتر همچون «فلیم کردن»، «اره ای کردن» و «بوش همر کردن»؛ ضمن برخورداری از هماهنگی، تنوع ایجاد کنیم.

اعضای همکار در این پروژه:

سرپرست پروژه: بهزاد آدینه
همکاران طراحی: امین سلطانپور، امین رفعتی

[ بازخورد نهایی پروژه ]

پس از ارائه طرح و مدارک فنی به کارفرما، همانطور که انتظار داشتیم باتوجه به دقت بالا در تهیه فاز دو و رفع مشکلات تیم قبلی، رضایت بالایی از کار ما داشتند. تنها چالش این پروژه ایجاد هماهنگی بین تیم های مختلف همکار در پروژه همچون تیم معماری، سازه، تاسیسات و اجرا بود که با محوریت و مدیریت تیم معماری به نتیجه مناسب رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا