طراحی داخلی فروشگاه آجیل و خشکبار و قنادی - دکور مغازه کوچک خشکبار

فروشگاه خشکبار جهان

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

فروشگاه خشکبار جهان

نوع پروژه:

تجاری / طراحی داخلی

مساحت:

15m²

موقعیت:

تهران، شریعتی

زمان پروژه:

شهریور 1395

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی فروشگاه خشکبار جهان

هنگامی که “طراحی فروشگاه خشکبار جهان”، به عنوان یک فروشگاه کوچک عرضه کننده انواع آجیل، خشکبار و محصولات طبیعی به ما سپرده شد سعی نمودیم یک طرح متناسب با پتانسیل های فضا ارائه نماییم. ما در طراحی این فروشگاه تلاش کردیم از فضای کوچک موجود، حداکثر استفاده را برای نمایش محصولات داشته باشیم. به این منظور دیوارهای جانبی با ویترین های سراسری از فضای کف تا سقف پوشیده شد که در بعضی از قسمت ها کاملا باز است. در قسمت های با دسترسی کمتر نیز کمدهایی به منظور تامین فضای ذخیره سازی طراحی شد. کانتر فروشنده در انتهای مغازه و آکس وسط قرار گرفت که با رنگ آبی فیروزه ای بر روی آن تاکید شده است. در قسمت های وسط فروشگاه استندهای انواع خشکبار با فرم پیکسلی طراحی شده است.

برای ایجاد هارمونی رنگی با محصولات و نمایش حس طبیعی بودن، جنس ویترین ها در دیوارهای طرفین ام دی اف با رنگ چوب طبیعی درنظر گرفته شد. ضمناً برقراری هم خطی خطوط بین کف، دیوارها و سقف یک ریتم و همبستگی بصری  در داخلی فروشگاه ایجاد کرده است.

[ بازخورد نهایی پروژه ]

پس از ارائه طراحی فروشگاه خشکبار جهان به کارفرما، ایشان رضایت کاملی از طرح و زیبایی شناسی آن داشتند. تنها دغدغه ایشان چگونگی استفاده حداکثری از فضای کوچک 15 مترمربعی فروشگاه برای نمایش همه اجناس بود. برای ایجاد اطمینان نوع، تعداد و ابعاد همه اجناس و تجهیزات داخلی فروشگاه را به دقت اندازه گیری کردیم. سپس با نقشه ها و تصاویر سه بعدی تطابق دادیم.

مجموعه این دقت نظر در «طراحی» موجب رضایت بالای کارفرما و تایید سریع طرح شد. رضایت حداکثری کارفرما در این پروژه خود تاییدی بر موفقیت این طرح است.

2 دیدگاه دربارهٔ «فروشگاه خشکبار جهان»

  1. تقی شهوردیخانی

    بسیار عالی
    خسته نباشید
    دیزاین بسیار زیبا و استفاده کامل از فضای موجود
    موفق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا