طراحی نما آپارتمان مسکونی در کرج

آپارتمان مسکونی بنفشه چهارم

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای درخشان

نوع پروژه:

مسکونی / معماری

مساحت:

2500m²

موقعیت:

کرج، بلوار بنفشه

زمان پروژه:

اردیبهشت 1397

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

آپارتمان مسکونی بنفشه چهارم، یک پروژه صفر تا 100 معماری است که پس از تخریب یک بنای قدیمی یک طبقه، در محله بلوار بنفشه کرج ساخته شده است. این آپارتمان زیربنای 2500مترمربع دارد.

آپارتمان مسکونی بنفشه چهارم را در قالب 5 طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و مشاعات و یک طبقه پارکینگ طراحی کردیم. در طبقات بالا، هر طبقه شامل دو واحد مسکونی است. یک واحد 175 متری و یک واحد 165 متری می باشد. تعداد پارکینگ های مورد نیاز 20 عدد بود که ما توانستیم با طراحی صحیح ستون گذاری و جانمایی دقیق همه پارکینگ های مورد نیاز را تامین کنیم.

در این پروژه علاوه بر طراحی پلان ها، طراحی و سه بعدی نما، طراحی داخلی و سه بعدی لابی، واحدهای مسکونی، طراحی سه بعدی محوطه و حیاط نیز به آرانو سپرده شد.

خواسته کارفرما برای طراحی نما، ارائه یک طراحی لوکس، با سبک تلفیقی (اکلکتیک) بود. ما سعی نمودیم که طراحی نما ضمن پیروی از این سبک، زیبا و چشم نواز باشد. در گام نهایی با ارائه فاز دو و نقشه های اجرایی دقیق، سعی نمودیم کارفرما را در اجرای دقیق تر پروژه یاری کنیم.

[ بازخورد نهایی پروژه ]

دغدغه اصلی کارفرمای ما در این پروژه، ارائه یک پلان خوش نقشه و عملکردی با روابط صحیح در پلان بود. بر همین اساس به خواسته ایشان برای اطمینان از دستیابی به بهترین راه حل پلانی ممکن چندین آلترناتیو مختلف پلانی را تست و بررسی کردیم. همچنین برا طراحی نما با ظرافت و دقت نظر بالایی تک تک جزئیات، طراحی و به تایید کارفرما رسیدند.

پس از تکمیل این پروژه آقای درخشان رضایت کاملی از طرح و نقشه ها داشتند و از همکاری با آرانو به عنوان یکی از موفق ترین تجربه های کاری خود یاد کردند.

[ نظر کارفرما پروژه ​]

“یکی از ویژگی های برجسته آرانو دقت بالا در طراحی و تهیه نقشه اجرایی و ارائه راهکارهایی جهت صرفه جویی و کاهش هزینه ها است.”
علی درخشان
علی درخشان
سازنده و پیمانکار ساختمانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا