طراحی داخلی استخر و سالن ورزش های آبی

استخر و سالن ورزش های آبی خمین

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای رضائی

نوع پروژه:

ورزشی/ طراحی داخلی

مساحت:

1400m²

موقعیت:

خمین

زمان پروژه:

مرداد 1395

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

استخر و سالن ورزش های آبی خمین در داخل یک  مرکز ورزشی – تفریحی در شهرستان خمین ایفای نقش می کند. طراحی داخلی استخر و سالن ورزش های آبی بیش از آنکه یک مقوله دکوراتیو باشد، یک موضوع عملکردی است. پلان استخر باید از یک جانمایی دقیق و درست برخوردار باشد و بتواند به خوبی نیازهای مجموعه را برآورده کند. توجه به مسائل ایمنی (رعایت ابعاد استاندارد، مصالح مناسب و علائم هشدار) از دیگر نکات مهم در طراحی استخر است.

برای طراحی این پروژه همانند طراحی فضاهای اکستریور (بیرونی)، خط فکری مدرن درنظر گرفته شده است. طراحی نماهای بیرونی از یک هندسه پارامتریک تشکیل شده که بصورت پوسته روی حجم بنا قرارگرفته است. هندسه پوسته یک فرم پیکسلی دارد که باتوجه به موقعیت قرارگیری پیکسل ها، یک فرم جذاب بصری پدید می آورد. هندسه پوسته طوری طراحی شده که برای ورودی مجموعه دعوت کنندگی ایجاد کند.

در طراحی داخلی استخر و سالن ورزش های آبی خمین سعی کردیم ضمن استفاده هندسه مدرن و ریتم در فضا، به کمک رنگ به فضا روح ببخشیم و با استفاده از پیکتوگرام ها و علائم بصری محیطی در فضای داخلی خوانایی بصری ایجاد کنیم. استفاده از رنگ آبی بر روی برخی جداره هماهنگی بصری چشم نوازی در استخر ایجاد کرده است. برای ایجاد تعادل رنگی و ایجاد اتمسفر گرم در فضا در سقف از المان های خطی چوبی استفاده شده که ترمو وود های مقاوم در برابر رطوبت هستند. چراغ های خطی به صورت رندوم بین این لوورهای چوبی جانمایی شده اند. این نورها، روشنایی یکنواختی در محیط استخر ایجاد می کنند.

اعضای همکار در این پروژه

امین رفعتی، حسین صحرایی، محمد رفیع زاده، پوریا زند

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا