طراحی استند طلا و جواهر برند گوهربین

ویترین های فروشگاه طلا و جواهر

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

کوروش گوهربین

نوع پروژه:

تجاری/ طراحی صنعتی

ابعاد:

 cm 60 * 60 * 90

موقعیت:

تهران، خ ولی عصر

زمان پروژه:

خرداد 1398

[ معرفی پروژه طراحی استند طلا و جواهر گوهربین ]

روند طراحی استند طلا و جواهر

آقای گوهربین کارفرمای این پروژه، همزمان با پروژه طراحی ویترین های برند گوهربین از ما خواستند که به صورت جداگانه یک طرح پیشنهادی برای استند طلا و جواهر نیز ارائه دهیم. در ابتدای کار ایشان تصور دقیقی از نیازها و طرحی که به دنبال آن هستند نداشتند؛ اما موضوع مورد اهمیت برایشان ارائه طرحی فاخر، لوکس و درخور برند طلا و جواهر گوهربین بود. با این حال در گفت و گو های پیش از آغاز طراحی، ارائه و تست ایده پردازی هایی برگرفته از نمونه استند طلا و جواهر مربوط به برندهای معتبر و مشهور طلا و جواهرات دنیا توسط آقای گوهربین مورد تاکید قرار گرفت.

به همین منظور تیم ما چند آلترناتیو با سبک های کاملا متفاوت تهیه کردیم. که در ادامه این آلترناتیو ها را مرور می کنیم.

گزینه های پیشنهادی

به همین منظور تیم ما چند آلترناتیو با سبک های کاملا متفاوت تهیه کردیم. که به این شرح هستند:

1- آلترناتیو رز: این گزینه دارای پس زمینه ای از جنس گل رز است که با نورپردازی به شکل مخفی و لایه ای تزیین شده است. گل رز به عنوان نماد زیبایی و ظرافت مورد استفاده قرار گرفته است. استندهای طلا و جواهر در این گزینه به شکل مکعبی و از جنس فایبرگلاس طراحی شده اند.

2- آلترناتیو ساده: در این گزینه یک طراحی ساده و کمینه با حداقل دخالت ارائه شده است. در این حال پس زمینه از جنس پارچه با یک پترن خاص پیشنهاد می شود. پایه های مکعبی و از جنس فایبرگلاس در این آلترناتیو هم دیده می شوند. 

3- آلترناتیو مانکن خاص: در این گزینه یک سردیس مانکن با فرم خاص و زیبایی شناسی در زاویه مطلوب جهت آویختن طلا و جواهرات انتخاب شده که درون یک محفظه سیلندری طوری از نظر فنی جاسازی شده است که به صورت معلق به نظر برسد.

3- آلترناتیو فرم های چند ضلعی: پایه و استند جواهرات در این گزینه از فرم های چند ضلعی سنگ ها و معادن استالاگمیتی زیر زمین برگرفته شده است. جایی که بسیاری از سنگ ها و فلزات قیمتی از آن استخراج می شوند.

3- آلترناتیو وایرفریم: پایه و استند جواهرات در این گزینه به ایده طراحی وایرفریم (نازک و سیمی) طراحی شده است. در این قوطی های فلزی بسیار نازک به ضخامت 4 میلی متر با دقت زیادی به هم جوش شده و پس از پرداخت نهایی آبکاری شده است.

اعضای همکار در این پروژه:

لیلی غفاریان، احسان سیداحمد، امین رفعتی، بهنوش مرادی

[ بازخورد نهایی پروژه ]

پس از ارائه طرح به آقای گوهربین، تمامی طرح های ارائه شده برای ایشان جالب بود و پس از مدتی مشورت با همکارانشان، طرح فرم های چندضلعی را برای نمونه سازی و تست اجرا انتخاب کردند.

نمونه سازی و اجرای ویترین ها پس اندازه گیری دقیق و دوباره محیط و حجم فضای داخلی ویترین ها به دقت انجام شد. متریال ها، عناصر نورپردازی و حتی استند قرارگیری طلا و جواهرات داخل ویترین همگی در مدت کمتر از یک ماه به دقت ساخته و پرداخته شدند.
پس از قرارگیری نمونه ها در ویترین و گرفتن بازخوردها ، طرح چندضلعی با ایده از استالاگمیت مورد رضایت و تایید نهایی قرار گرفت و برای سایر ویترین ها نیز ساخته و نصب شد.

[ نظر کارفرما پروژه ​]

” طرح های استودیو آرانو با کیفیت بسیار بالا و بین المللی و برخورداری از سبکی مدرن و متمایز، تناسب زیادی با استانداردهای برندهای برتر دارد “

کوروش گوهربین
کوروش گوهربین
مدیر برند طلا و جواهر گوهربین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا