طراحی داخلی فروشگاه عطر و ادکلن گل یخ

فروشگاه عطر گل یخ (وزرا)

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای کرمی

نوع پروژه:

تجاری / طراحی داخلی

مساحت:

15m²

موقعیت:

گرگان، خ شالیکوبی

زمان پروژه:

خرداد 1394

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

پروژه فروشگاه عطر گل یخ (وزرا) با طراحی گرافیک و هویت بصری آغاز شد. در این مرحله ابتدا ویژگی های اصلی و شاخص برند و شخصیت کلی آن تعریف شد. سپس بر همین اساس «رنگ های سازمانی»، «لوگو و لوگوتایپ»، «بسته بندی محصولات» و «تابلو و تبلیغات محیطی» طراحی شدند. پس از بررسی چند پیشنهاد ارائه شده، طراحی لوگو برند گل یخ (وزرا) برگرفته از ترکیب فرم الماس و شیشه عطر مورد پسند قرار گرفت.

در گام بعدی تیم تخصصی طراحی داخلی آرانو، با بهره گیری از هویت بصری و رنگ های سازمانی، پالت متریالی (مصالح) مناسب برای این پروژه را تعریف نمودند. بر همین اساس استفاده از چوب به عنوان یک عنصر طبیعی و نمادی از مهمترین عنصر عطرسازی مورد تاکید قرار گرفت.

ایده اصلی طراحی استفاده از رنگ و کنتراست برای کاهش اثر عناصر حاشیه ای و همچنین ایجاد دعوت کنندگی برای ورود به فضا بود. بنابراین یک سقف، دیوار و کف یکپارچه با خطوط همگرا در مرکز فضا و با رنگ آبی شکل گرفت که بقیه عناصر با رنگ سفید در اطراف آن دیده شده اند.

استفاده از خطوط فرمی جذاب شیشه های عطر روی کتیبه با رنگ فیروزه ای در قسمت بالایی فضا؛ همچنان که یادآور طرح ظروف قدیمی در کاخ عالی قاپو است به عنوان عنصری مدرن و جذاب خودنمایی می کند.

برای کنترل ورود نور به فضا، طرح سندبلاست از تصویر شیشه های عطر روی جداره شفاف رو به گذر ایجاد شده است. این طرح در یک سمت (پشت کانتر) تراکم بیشتری پیدا می کند و در یک سمت شفاف تر می شود.

اعضای همکار در این پروژه

طراحی داخلی: امین رفعتی، پوریا زند، امیرحسین نیکدل
طراحی گرافیک: تورج صابری وند
اجرا: احمد نقوی

[ مقایسه قبل و پس از طراحی ]

[ بازخورد نهایی پروژه ]

پس از ارائه طرح به کارفرما، همانطور که انتظار داشتیم باتوجه به بدیع و نو بودن طرح و عدم وجود مشابه قبلی، برای ایشان در نگاه اول بسیار غیرمنتظره بود. اما خیلی زود با ارائه پیشنهاد مصالح و جزئیات از اجرایی بودن طرح اطمینان یافتند و در گام بعدی با موافقت ایشان با برآورد قیمت ارائه شده عملیات اجرایی پروژه آغاز شد. باتوجه به قرار داشتن در فورس زمانی، با برنامه ریزی دقیق اجرای پروژه در سریعترین زمان ممکن انجام و پروژه جهت تحویل به کارفرما آماده شد.

آقای کرمی رضایت کاملی از این طرح داشتند. و پس از اجرای این شعبه در گرگان، طراحی با همین خط فکری در سایر شعب همچون تهران، همدان، سمنان، شاهرود و … تعمیم یافت.

[ نظر کارفرما پروژه ​]

“استودیو آرانو، با تعریف هویت بصری یکپارچه از حوزه گرافیک و بسته بندی گرفته تا معماری داخلی، مسیر رشد و توسعه برند را متحول می کند”
نوید کرمی
آقای کرمی
مدیر فروشگاه عطر و ادکلن گل یخ (وزرا)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا