طراحی لابی مجتمع مسکونی در کرج

طراحی لابی آپارتمان مسکونی بنفشه سوم

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای درخشان

نوع پروژه:

مسکونی / طراحی داخلی

مساحت:

180²m

موقعیت:

کرج، بلوار بنفشه

 

زمان پروژه:

اردیبهشت 1400

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

آپارتمان مسکونی بنفشه سوم، یک پروژه صفر تا 100 معماری است که پس از تخریب بنای قدیمی یک طبقه، در محله بلوار بنفشه کرج ساخته شده است. آپارتمان مسکونی بنفشه سوم را در قالب 5 طبقه مسکونی، یک طبقه لابی و مشاعات و یک طبقه پارکینگ طراحی کردیم.

در این پروژه علاوه بر طراحی پلان ها، طراحی نما، طراحی داخلی لابی، واحدهای مسکونی، طراحی محوطه و حیاط نیز به آرانو سپرده شد.

روند طراحی

طراحی لابی آپارتمان مسکونی بنفشه سوم با سبک «پست مدرن» انجام شده است. در طراحی سعی شد از رنگ های با زمینه گرم استفاده شود. رنگ های گرم ضمن هماهنگی با نمای پروژه اتمسفر مطلوبی در لابی ایجاد می کنند. مصالح کف پرسلان های 80*80 سانتیمتر و دیوارها پرسلان های 80*160 سانتیمتر از برند کاشی تبریز هستند. این مصالح در دو رنگ تیره و روشن، کنتراست جذابی در لابی ایجاد کرده اند. خطوط با رنگ برنز، پروفیل های آلومینیومی آنادایز شده با رنگ برنزی هستند که ضمن ایجاد جذابیت بصری، حس لوکس بودن در فضای داخلی ایجاد کرده اند. هماهنگی و هم خطی جذاب خطوط در کف و دیواره ها و همنشینی فکر شده مصالح، زیبایی خاصی به این طرح بخشیده اند.

اعضای همکار در این پروژه:

امین رفعتی، بهنوش مرادی

 

[ بازخورد نهایی پروژه ]

دغدغه اصلی کارفرمای ما در این پروژه، ارائه یک پلان خوش نقشه و عملکردی با روابط صحیح در پلان بود. بر همین اساس به خواسته ایشان برای اطمینان از دستیابی به بهترین راه حل پلانی ممکن چندین آلترناتیو مختلف پلانی را تست و بررسی کردیم. همچنین برا طراحی لابی با ظرافت و دقت نظر بالایی تک تک جزئیات، طراحی و به تایید کارفرما رسیدند.

پس از تکمیل این پروژه آقای درخشان رضایت کاملی از طرح و نقشه ها داشتند و از همکاری با آرانو به عنوان یکی از موفق ترین تجربه های کاری خود یاد کردند.

[ نظر کارفرما پروژه ​]

“یکی از ویژگی های برجسته آرانو دقت بالا در طراحی و تهیه نقشه اجرایی و ارائه راهکارهایی جهت صرفه جویی و کاهش هزینه ها است.”
علی درخشان
علی درخشان
سازنده و پیمانکار ساختمانی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا