طراحی هتل خمین

هتل و مهمانسرای خمین

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای رضائی

نوع پروژه:

اقامتی / معماری

مساحت:

2500m²

موقعیت:

خمین

زمان پروژه:

مرداد 1395

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

هتل و مهمانسرای خمین به عنوان یک مرکز اقامتی داخل یک مرکز ورزشی – تفریحی در شهرستان خمین ایفای نقش می کند. پروژه طراحی هتل خمین شامل طراحی معماری (شمال نما و کلیه پلان ها و …) و طراحی داخلی (شامل اتاق ها، لابی و …) است.

طراحی نمای هتل یکی از مهم ترین قسمت های آن است. چرا که اولین تصویر ذهنی مخاطبان با دیدن آن شکل می گیرد. برای اینکه این تصویر ذهنی در ذهن ماندگار شود باید طراحی نما، ساده و گویا باشد. از سوی دیگر باید به خوبی معرف عملکرد بنا  باشد. به همین جهت ریتم و مدولاریتی دو موضوعی هستند که در طراحی نما بسیاری از هتل های مطرح جهان به آن توجه شده است.  برای نمونه می توانید نگاهی به طراحی دو هتل «ریترات هتل» و «اوشنا هتل» بیاندازید.

ما در طراحی این پروژه سعی کردیم یک خط فکری مدرن درنظر بگیریم. حجم بیرونی ساختمان را طوری ایده پردازی کردیم که ضمن پیروی از طراحی پیکسلی، یک حجم منسجم دیده شود. نهایتا توانستیم یک نمای مدولار و هماهنگ با کاربری طراحی کنیم. 

مصالح استفاده شده در نمای هتل و مهمانسرای خمین، میکروسمنت در دو رنگ تیره و روشن است. قسمت تیره نما در محل پنجره ها و بازشو کمی عقب نشینی می کند تا به بازی حجمی و سایه اندازی کمک کند. در قسمت ورودی برای ایجاد دعوت کنندگی فرم عریض تر شده و بیشتر جلوه می کند.

اعضای همکار در این پروژه

امین رفعتی، حسین صحرایی، محمد رفیع زاده، پوریا زند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا