طراحی مرکز تفریحی ورزشی خمین

مرکز تفریحی ورزشی خمین

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

آقای رضائی

نوع پروژه:

ورزشی/ معماری

مساحت:

3000m²

موقعیت:

خمین

زمان پروژه:

مرداد 1395

[ معرفی پروژه ]

روند طراحی

مرکز تفریحی ورزشی خمین، یک مجموعه ورزشی در شهرستان خمین است که شامل یک «سالن ورزشی»، یک «استخر و سالن ورزش آبی» و یک «هتل و مهمانسرا» است.

در طراحی مراکز تفریحی ورزشی، رعایت اصول و ضوابط طراحی اهمیت ویژه ای دارد. یک مرکز ورزشی پس از ساخت باید بتواند درآمدزایی کرده و هزینه های خود را پوشش دهد. به همین منظور داشتن یک پلان اقتصادی در ابتدای کار ضروری است. موقعیت و دسترسی مرکز ورزشی می تواند به جذب مخاطب کمک نماید. یک مرکز ورزشی مستقل باید بتواند علاوه بر تامین نیازهای تفریحی و ورزشی مورد نیاز، یک مهمانسرا یا هتل جهت اقامت میهمانان و برگزاری مسابقات داشته باشد. طراحی معماری و طراحی داخلی خوب می تواند برای مخاطبین جذاب بوده و تصویر ذهنی ماندگاری از حضورشان در مجموعه در ذهن آن ها به جای بگذارد. همیشه یک تصویر ذهنی خوب در ذهن مخاطبین، انگیزه ای برای تجربه دوباره محیط و حضور مجدد آن ها در فضا فراهم می آورد.

برای طراحی این پروژه، خط فکری مدرن درنظر گرفته شده است. طراحی نماهای بیرونی از یک هندسه پارامتریک تشکیل شده که بصورت پوسته روی حجم بنا قرارگرفته است. هندسه پوسته یک فرم پیکسلی دارد که باتوجه به موقعیت قرارگیری پیکسل ها، یک فرم جذاب بصری پدید می آورد. هندسه پوسته طوری طراحی شده که برای ورودی مجموعه دعوت کنندگی ایجاد کند.

در طراحی ابن بناها در مرکز تفریحی ورزشی خمین، از مصالح «میکروسمنت» و پنل های «جی اف آر سی» استفاده شده که بر روی یک شاسی کشی فلزی سوار شده اند.

اعضای همکار در این پروژه

امین رفعتی، حسین صحرایی، محمد رفیع زاده، پوریا زند

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا