طراحی داخلی دفتر بیمه ایران

شعبه بیمه ایران

طراح و مجری:

استودیو آرانو

کارفرما:

بیمه ایران

نوع پروژه:

اداری / طراحی داخلی

مساحت:

50m²

موقعیت:

شاهرود

زمان پروژه:

شهریور 1399

[ معرفی پروژه ]

پروژه طراحی شعبه بیمه ایران در شهرستان شاهرود در شهریورماه 1399 به آرانو ارجاع داده شد. تیم طراحی آرانو پس از مطالعه بر روی نیازهای پروژه تصمیم گرفت نگاه جدیدی در طراحی استفاده کند.

طراحی برای شرکت های سازمانی بزرگ و دارای دفاتر و شعب زنجیره ای معمولا بر اساس برند بوک انجام می شود. برند بوک یک مجموعه مدون از اصول و روش ها و دستورالعمل هایی است که باید در طراحی طرح های توسعه ای یا شعب یک برند، ملاک عمل قرار گیرند. برند بوک ها با دقت زیادی دستورالعمل های طراحی را مشخص می کنند. مثلا اینکه برای طراحی شعبه بیمه (متعلق به یک برند)  چه مصالحی و چه رنگ هایی مناسب هستند و با چه سبک و به چه شکلی باید در طراحی استفاده شوند.

روند طراحی

متاسفانه در کشور ایران تهیه و تدوین برند بوک ها هنوز متداول نیست. برای مثال شرکت «بیمه ایران» دستورالعمل مشخصی در مورد رویکرد طراحی شعب خود ارائه نداده است. تیم طراحی آرانو تصمیم گرفت از «رنگ آبی» بکار گرفته شده در لوگو بیمه ایران (که رنگی متداول در شرکت های بیمه ای در دنیا است) به عنوان رنگ اصلی و پایه در طراحی استفاده کند که در طراحی داخلی با رنگ های خنثی ترکیب شود.
کانتر های پذیرش و انجام امور بیمه ای، برای قرارگیری در محور دید هنگام ورود از خیابان اصلی با 45 درجه چرخش نسبت به پلان جانمایی شدند. برای ایجاد پرایوسی و حریم برای هر مراجعه کننده، کانترها به صورت پله ای جانمایی شده است. رنگ آبی روی دیواره و سقف به این مرکز این فضا که فعالیت اصلی داخل آن اتفاق می افتد تاکید نموده است.

اعضای همکار در این پروژه

امین رفعتی، بهنوش مرادی

[ مقایسه قبل و پس از طراحی ]

[ تصاویر طراحی ]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا