معروف ترین و بهترین طراحان و شرکت های طراحی داخلی و بازسازی در تهران و کرج

پیدا کردن بهترین شرکت طراحی داخلی

سرفصل های مقاله

معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج کدامند؟

امروز بازار رشته طراحی و دکوراسیون داخلی همچون بسیار از حوزه ها دیگر بسیار رقابتی شده است. شرکت ها و دفاتر بسیاری در سطح شهر بزرگ تهران یا کرج به چشم می خورند که بیشتر آن ها مدعی بهترین بودن در این حوزه هستند. همین موضوع باعث شده که انتخاب برای مشتریان کمی دشوار شود. مثلاً هنگامی که قصد بازسازی خانه قدیمی خود را دارند، برای انتخاب یک دفتر خوب دچار سردرگمی می شوند. از سوی دیگر با ارتقا سلیقه و دانش عمومی سطح توقعات از این شرکت ها و دفاتر  بسیار بالاتر از گذشته است و مشتریان آن ها انتظار دریافت سطح مناسبی از خدمات با کیفیت منطقی را دارند.

 اگر شما هم برای انتخاب معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در شهر تهران یا کرج دچار تردید شده اید و نیاز به راهنمایی دارید در این مقاله همراه ما باشید. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم که:

  • نیاز خود را به درستی شناسایی کنید.
  • بدانید دقیقا دنبال چه شرکت ها و دفاتری باید باشید.
  • ویژگی های معروف ترین و بهترین شرکت ها و دفاتر طراحی داخلی در تهران و کرج را بشناسید.
  • با بهترین روش های پیدا کردن 10 شرکت برتر مد نظر خود آشنایی پیدا کنید.
  • نهایتا مراقب باشید به سراغ چه دفاتری نباید بروید!

شما به دنبال چگونه شرکتی هستید؟!

برای اینکه بتوانید انتخاب درستی میان شرکت ها و دفاتر طراحی داخلی در شهر تهران یا کرج داشته باشید باید ابتدا نیاز خود را به درستی شناسایی کنید. مثلا:

  • اولویت شما چیست؟ ارزان تمام شدن یا کیفیت بهتر؟
  • آیا به دنبال پیدا کردن ارزان ترین شرکت طراحی داخلی در تهران هستید؟
  • آیا به دنبال پیدا کردن دفاتر طراحی داخلی با قیمت مناسب در تهران هستید؟
  • اولویت شما پیدا کردن دفاتر طراحی داخلی حرفه ای است؟ یا این مورد برایتان اهمیت کمتری دارد؟
  • آیا سرعت طراحی و اجرای کارتان برای شما اهمیت دارد؟
  • آیا سبک و سلیقه بخصوصی برای طراحی محیط داخلی تان دارید؟
  • آیا برند بودن شرکت طراحی داخلی که به آن مراجعه می کنید برایتان مهم است؟

همانطور که حتما خودتان هم تا به اینجا متوجه شده اید. با توجه به پاسخ ها متفاوتی که ممکن است به چنین سوالاتی داده شود؛ باید به سراغ دفاتر متفاوتی بروید. مثلا اگر به دنبال کار کردن با یک طراح برند هستید، باید حق الزحمه بالاتری نسبت به سایر طراحان بپردازید. یا اگر به دنبال طراحی در سبک بخصوصی مثلا مدرن یا مینیمال هستید نمی توانید به یک شرکت دکوراسیون داخلی با سبک کلاسیک یا سنتی مراجعه کنید. پس در گام اول ابتدا نیاز خودتان را به درستی بشناسید و شرکت های طراحی که هماهنگ با نیاز شما نیستند، از دایره بررسی خود حذف خود کنید.

آیا واقعا باید به دنبال معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی باشیم؟

ما توصیه می کنیم اگر تصمیم به انجام کاری دارید آن را به بهترین نحو به انجام برسانید. انتخاب طراح داخلی یا دکوراتور داخلی مناسب با پروژه شما هم از این اصل پیروی می کند. اما مسئله مهم تر این است که آیا می توان با قاطعیت لیستی از اسامی معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران یا کرج را اعلام کرد؟ قطعا پاسخ این سوال خیر است! چرا که همانطور که قبل تر اشاره کردیم با توجه به نیاز هرکس ممکن است یک دفتر برایش مناسب تر باشد. همزمان همان دفتر ممکن است نتواند خدمات راضی کننده ای به یک فرد دیگر ارائه دهد. پس در گام اول شرکت هایی را انتخاب کنید که در حد و اندازه خواست شما باشند.

اما سوال دیگری که مطرح می شود این است که می توان به کمک برخی ویژگی ها، شرکت های بهتر و معروف تر را تمییز داد؟

بله حتما! قطعا شرکت ها و دفاتر خوب مجموعه ای از ویژگی ها دارند که در سایرین دیده نمی شود. این ویژگی ها می تواند ابزار مناسبی باشد تا به شما کمک کند. یک فیلتر قوی تر برای انتخاب داشته باشید. خیلی ساده است. شرکت هایی که این ویژگی ها را ندارند از دایره انتخاب خود حذف کنید! با ما همراه باشید تا این ویژگی ها را با هم مرور کنیم.

معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی تهران و کرج چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که پیشبینی می کنید، بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران یا کرج باید ویژگی ها بخصوصی داشته باشد که آن را از رقبایش متمایز کند. اما این ویژگی ها چیست؟

معمولاً دفاتر و شرکت های طراحی داخلی خوب و معروف از یک ایده و بنیان فکری قوی و مستقل برخوردارند. این بنیان فکری قوی می تواند زمینه ساز خلاقیت در کارهایشان شود. از سوی دیگر این دفاتر حرفه ای، دقت نظر، ریزبینی و حساسیت بالایی در طراحی و اجرای کارهایشان به خرج می دهند؛ که باعث می شود نمونه کارها آن ها کیفیت بالایی داشته باشد. عامل دیگر تعیین کننده در یک شرکت طراحی داخلی، مدیریت آن است. یک مدیر و سر تیم طراحی داخلی قوی می تواند به خوبی تیم و گروه طراحی داخلی را برای رسیدن به بهترین نتیجه سازمان دهی کند.

مجموعه این عوامل سبب می شود یک تیم یا گروه دکوراسیون داخلی بتواند محیطی خلق کند که همه فعالیت ها در آن درست و بدون مشکل اتفاق بیفتد و شما از هر لحظه حضور در آن احساس لذت و آرامش کنید. به طور خلاصه می توانیم معیارها و ویژگی ها لازم برای معروف ترین و بهترین شرکت طراحی و دکوراسیون داخلی در شهرها بزرگی مثل تهران و کرج را اینگونه برشمریم:

مشاهده مطلب: طراحی نما ساختمان

- برخورداری از تحصیلات و دانش تخصصی

همانطور که می دانیم تحصیلات و دانش تخصصی در طراحی و دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین معیارها است. در بازار بسیار پر رقابت امروز در شهر تهران و کرج که بسیاری از دفاتر یا شرکت ها مدعی این حوزه هستند؛ همین ویژگی می تواند معیار خوبی برای پالایش آن ها باشد. شاید بتوان گفت بیشتر از 90 درصد شرکت های طراحی داخلی تهران و کرج یا حتی ایران، تنها مدعی امر طراحی یا دکوراسیون داخلی هستند و هیچگونه تحصیلات مرتبطی در این زمینه ندارند! به همین دلیل برای تشخیص میزان دانش و تخصص، درباره نوع و میزان تحصیلات از طراحتان سوال کنید. برای اطمینان بیشتر می توانید برخی سوالات تخصصی را مطرح کنید و پاسخ ها آن ها را بشنوید.

«طراحی داخلی» یک حرفه تخصصی است که باید توسط فردی با تحصیلات مرتبط انجام شود. چرا که یک طراح داخلی با تحصیلات تخصصی، نسبت به «تاریخچه مبلمان»، «تاریخچه دکوراسیون داخلی»، «سبک ها طراحی و دکوراسیون داخلی»، «تئوری رنگ و نحوه کاربرد آن در محیط داخلی»، «روش ها چیدمان مبلمان»، «عناصر و روش ها نورپردازی»، «مصالح و ویژگی های آن ها»، «تاسیسات سرمایشی و گرمایشی»، «ابعاد و استانداردها»، «عناصر و اصول دیزاین» و بسیاری از مسائل دیگر آشنایی کامل دارد.

- برخورداری از تجربه مناسب

سعی کنید دفتری با تجربه مناسب انتخاب کنید و طراحی و بازسازی داخلی خود را به آن شرکت بسپارید. شرکت ها کم سابقه و کم تجربه (یعنی شرکت ها با تجربه کمتر از 5 سال)، باتوجه به اینکه تازه کار هستند، ممکن است با ارائه طرح اشتباه و دارای ایرادات فنی شما ضمن گمراه کردن شما، هزینه چند برابری برایتان بتراشند. منظور ما از تجربه زیاد، شرکتی با سی یا چهل سال تجربه نیست. چرا که متاسفانه خیلی از شرکت های قدیمی تر هم به دلیل به روز نبودن و عدم آگاهی از سبک ها و روش های جدید، خلاقیت بالایی ندارند و احتمالاً طرح های تکراری و خسته کننده ای به شما ارائه خواهند کرد! بنابراین توصیه ما یک شرکت جوان اما دارای حداقل 5 تا 10 سال سابقه است.

- انعطاف پذیری در دریافت نظرات

یک شرکت خوب سلیقه مشتریان را به درستی می شناسد و طرحی متناسب با سبک و سلیقه آن ها ارائه می دهد. اما با این وجود توصیه می کنیم که قبل از مراجعه به شرکت ها طراحی در تهران یا کرج با دیدن نمونه کارها قبلی، مطمئن شوید که سبک کاری آن ها با سبک و سلیقه شما هماهنگ باشد. ممکن است در طول فرآیند کار، اختلاف نظرهای کوچکی ایجاد شود. در این زمان، میزان انعطاف پذیری اهمیت پیدا می کند. می توانید قبل شروع کار از طراحتان بپرسید که در طول فرآیند طراحی تا رسیدن به نتیجه چقدر منعطف است. مثلا اگر شما یک بار از او درخواست کنید تغییراتی در طرح داشته باشد، چگونه برخورد خواهد کرد. برای اطمینان بیشتر می توانید نظرات مشتریان قبلی آن ها را بررسی کنید.

- توجه به بودجه مشتری

به دلیل هزینه بالای طراحی و اجرا، معمولاً مشتریان هنگام مراجعه به شرکت های طراحی داخلی، برآوردی از هزینه ها می خواهند. معروف ترین و بهترین شرکت های طراحی داخلی در تهران و کرج همواره پیشنهاد ها را با توجه به بودجه مشتریان برایشان آماده می کنند. البته همیشه پایین ترین قیمت ها مناسب نیستند. بهتر است که خدمات با کیفیت را با هزینه منطقی و مناسب (نه کم و نه زیاد) دریافت کنید. شرکت آرانو مجموعه ای از بسته های متنوع در اختیار شما قرار می دهد که متناسب با بودجه خود می توانید از هر یک از آن ها استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه تعرفه های ما مراجعه کنید.

- داشتن تیم قوی

باتوجه به چند رشته ای بودن حوزه طراحی خصوصاً طراحی داخلی، بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج باید علاوه بر تیم متخصص، از مشاورین دیگری نیز کمک بگیرند. مثلاً برای طراحی گرافیک محیطی (علائم و تابلوها) باید یک مشاور گرافیست داشته باشند. همچنین برای برداشت پلان صحیح از یک پروژه بازسازی نیاز به همراهی مشاورین نقشه بردار یا اعمال نظر مشاورین سازه ای خواهد بود. به همین ترتیب  حضور مشاورین اجرایی، طراحی صنعتی، برق، تاسیسات مکانیکی و … از ضرورت های دفاتر برتر طراحی داخلی است.

- برخورداری از مسئولیت و تعهد

طراحی داخلی یک مقوله کمی نیست و سنجش نتیجه آن با آمار و ارقام امکان پذیر نیست. به همین دلیل با توجه به کیفی بودن این مقوله دفاتر برتر طراحی داخلی در تهران و کرج سعی می کنند نسبت  به کار خود متعهد و مسئولیت پذیر باشند. بعضی از این دفاتر و شرکت ها به دلیلی اطمینانی که از سطح کار خود دارند، آن را گارانتی می کنند. به عبارتی دیگر رضایتمندی مشتریان خود را تضمین می کنند. مطمئناً ارائه چنین تضمینی در شرکت ها و دفاتر مدعی و بدون تخصص واقعی مشاهده نمی شود.

- به روز بودن

امروزه طراحی و دکوراسیون داخلی به عنوان یک حرفه تخصصی هر لحظه با سرعت بیشتری نسبت به گذشته در حال پیشرفت است. روش ها و فنون طراحی و اجرایی جدید هر روز در این حرفه دخیل می شوند. برای مثال طراحی انعطاف پذیر در فضاهای با متراژ پایین یا هوشمندسازی مقوله هایی هستند که به تازگی وارد این حرفه شده اند. مطمئنا یک دفتر قدیمی که دغدغه ای برای به روز بودن ندارد، ممکن است همچنان در قرن بیستم دغدغه طراحی یک فضای کاملا کلاسیک را داشته باشد!

- برخورداری از نمونه کارهای خوب

معمولا معروف ترین و بهترین شرکت ها و دفاتر طراحی داخلی تهران و کرج، آلبومی از نمونه کارهایشان به شما ارائه می کنند. این آلبوم ها تصویری بوده و به صورت دیجیتال در سایت یا شبکه ها اجتماعی آن ها در دسترس است. سطح نمونه کارها هر دفتر می تواند معیار مناسبی برای سنجش سطح توانایی هایش باشد. نمونه کارها به شما کمک می کند با یک مقایسه تصویری ساده بتوانید بهترین شرکت را از میان رقبا تمییر دهید. به همین سادگی اگر در نمونه کارها این دفاتر ایده‌های جذاب وجود داشت و طراحی ها از کیفیت بالایی برخوردار بود، طراحی پروژه خود را به آن دفتر طراحی واگذار کنید. البته باید دقت داشته باشید نمونه کارهایی که به شما ارائه می شوند باید قابل اثبات و قابل دفاع باشند و کپی از دیگران یا نمونه های اینترنتی نباشند!

- داشتن سرعت عمل

شرکت های معروف و خوب طراحی و دکوراسیون داخلی به دلیل تجربیات قبلی در انجام نمونه کارها مشابه می توانند خیلی سریع طراحی و اجرای پروژه شما را به سرانجام برسانند. از سوی دیگر به دلیل تخصصی که دارند بسیاری از موارد را از قبل پیشبینی و برنامه ریزی می کنند و ضمناٌ آمادگی لازم برای مواجه با اتفاقات پیشبینی نشده را نیز دارند. این دفاتر به برآورد زمانی ارائه شده متعهد هستند و معمولا یک چارچوب یا نمودار روند پیشروی از کارکتان پیش از شروع به شما ارائه می کنند. اما ذکر این نکته ضروری است که گاهی سرعت بالا باعث افت کیفیت خواهد شد. مثلاً بسیاری از دفاتر که مدعی ارائه طرح های دو سه روزه و یا اجرا در زمان نامعقول هستند؛ یا کیفیت کار پایینی به شما ارائه می دهند یا  درعمل موفق به انجام تعهدات خود نمی شوند.

مشاهده مطلب: بازسازی منزل مسکونی

از چه روش هایی معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران یا کرج را پیدا کنیم؟

10 روش برای پیدا کردن معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران یا کرج

1- سرچ در موتورهای جست و جو

می توان این روش را ساده ترین و شاید بهترین راه یافتن یک شرکت طراحی داخلی دانست که محدود به هیچ موقعیت مکانی و زمانی نمی شود. همیشه دفاتر برتر از یک سایت خوب برای معرفی خود استفاده می کنند. سایت یک شرکت خوب به دلیل محتویات علمی مفید و غنی معمولا در صفحات ابتدایی موتورها جست جو همچون گوگل ظاهر می شود. یک سایت خوب باید یک بخش نمونه کارها داشته باشد تا شما بتوانید به صورت آنلاین آن ها را بررسی کنید. دقت کنید که اگر نمونه کارها واقعی باشد نباید تنها متکی به تصویر یا تنها متکی به متن باشد؛ بلکه باید توأمان هردو اینها را داشته باشد.

یک شرکت معتبر معمولا در سایت خود اجازه ارسال نظرات به مشتریان خود را می دهد و بازخوردها و نظرات کارفرمایان قبلی اش را به اشتراک می گذارد. یک سایت قوی، پرمحتوا و جذاب از نظر گرافیکی تا حدود زیادی می تواند اطمینان بخش باشد تا در گام بعدی در قالب مشاوره تلفنی یا حضوری، انتخاب نهایی خود را پیرامون آن شرکت انجام دهید.

2- معرفی توسط دوستان و آشنایان

شاید یکی از ساده ترین راه هایی که می تواند زمینه ساز آشنایی شما با شرکت های طراحی داخلی شود، معرفی توسط دوستان و آشانایانتان باشد. اگر در میان دوستان و آشنایان خود فردی هست که اخیراً تجربه کار با یک دفتر طراحی داخلی در تهران یا کرج را داشته است؛ اطلاعات دقیق تر را از وی جویا شوید. می توانید بازدیدی از محل طراحی شده باشید؛ یا سه بعدی های ارائه شده آن شرکت را بررسی کنید. با پرسش از دوست خود مطمئن شوید که از سطح کیفی کار ارائه شده راضی است و به صورت کلی از همکاری با آن دفتر رضایت کامل داشته است.

 در مورد خوش قولی آن دفتر به برنامه زمانی مطمئن شوید. دقت کنید که نمونه کار آن ها با سلیقه و نیازها شما هماهنگ باشد. نقاط ضعف و قوت آن دفتر را بررسی کنید و اگر هماهنگ با خواسته شما بود می توانید آن را انتخاب کنید.

معمولا تعداد زیادی از کار های ما در «آرانو دیزاین» به معرفی از روش دوستان و آشنایان مربوط می شود. بسیار پیش آمده که بستگان و آشنابان افرادی که برایشان طراحی انجام می دهیم یا حتی خودشان برای بار دوم، در صورت نیاز به ما مراجعه می کنند و به قول معروف در آرانو مجموعه ای از مشتریان وفادار خود را داریم.

3- جستجو در شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه ها اجتماعی بستر گسترده ای فراهم کرده اند که به  دفاتر اجازه می دهد نمونه کارهای تصویری خود را در آن منتشر کنند. برای مثال ما برخی از نمونه کارهای خودمان را در صفحه آرانو در لینکدین، اینستاگرام و تلگرام در معرض دید قرار داده ایم. در واقع شبکه های اجتماعی می توانند همچون آلبوم آنلاین از نمونه کارهای شرکت ها باشد. در این حالت علاوه بر بررسی سطح نمونه کارها، دقت کنید که شرکت مورد نظر تعاملات خوبی نیز با بازدید کنندگان خود داشته باشد. سرعت پاسخگویی به نظرات بازدید کنندگان و بررسی رضایتمندی آنان می تواند به شما کمک کند.

خیلی مراقب باشید که انتخاب یک شرکت طراحی تنها با اتکا به این روش بسیار ریسک بالایی دارد. چرا که بسیاری از افراد سودجو با صرف هزینه برای تبلیغاتشان در شبکه های اجتماعی یک هویت جعلی و غیر واقعی از سطح توانایی واقعی شان ارائه می کنند. حتما مطمئن شوید که شرکتی که در حال بررسی نمونه کارهای آن هستید یک سایت حرفه ای و مستقل داشته باشد و توانایی و تخصص اش واقعی باشد.

4- نشریات معماری و داخلی

در ایران مثل بسیاری از کشورها دنیا نشریات تخصصی در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی نشر می شود. برای مثال: دو ماه نامه معمار، فصلنامه معماری همشهری، فصلنامه معماری و فرهنگ، فصلنامه معماری داخلی، مجله معماری و ساختمان از این دسته هستند. در حاشیه این نشریات بسیاری از شرکت ها و دفاتر به ارائه تبلیغات و معرفی خود می پردازند. تورق این نشریات می تواند شما را با فعالین این حوزه بیشتر آشنا کند. البته باید توجه داشته باشید به دلیل تعرفه بالای تبلیغات در این نشریات، معمولا شرکت های با مقیاس بزرگ که حق الزحمه های بالایی دارند رپورتاژ آگهی انجام می دهند.

برخی از این نشریات به صورت دوره ای اقدام به برگزاری مسابقات مختلف می کنند. برگزیدگان و راه یافتگان به مراحل نهایی در این مسابقات باتوجه به عبور از فیلتر داوری، کیفیت قابل قبولی دارند. می توانید با بررسی آثار درج شدن در نشریات، طراح مورد علاقه خود را پیدا کنید.

5- بررسی دایرکتوری های مشاغل

دایرکتوری های مشاغل، سایت هایی هستند که لیست هایی از اسامی افراد و شرکت ها و دفاتر مشغول در حوزه های مختلف کاری به تفکیک حرفه و موقعیت مکانی تهیه می کنند. این لیست ها به شما قابلیت سرچ بر اساس کلید واژه، حرفه، موقعیت مکانی و … را می دهد. می تواند بر أساس یک مولفه نتایج سرچ را فیلتر کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. مثلاَ تنها اسامی شرکت های طراحی دکوراسیون در غرب تهران به شما نمایش داده شود.

از معایب این روش در پیدا کردن بهترین شرکت ها یا دفاتر طراحی داخلی این است که سطح دفتری که به شما معرفی می شود مشخص نیست. یعنی ممکن است بدترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج بدون هیچ تفکیکی در کنار یکدیگر در یک لیست نمایش داده شوند. پس حتما می باید از روش های دیگر همچون مراجعه به سایت هر یک از دفاتر و بررسی نمونه کارهایشان کمک بگیرید.

برخی از سایت ها دایرکتوری مشاغل در ایران به این شرح هستند:

سایت کتاب اول، سایت ترب، سایت پی جو، سایت ایران جابینو، سایت کارگشا، سایت ایندکس و …

6- سرویس های جستجو بر روی نقشه

یک ابزار کمکی جالب که می توانید از آن استفاده کنید. امکان سرچ بر روی نقشه در سرویس ها موقعیت یاب و نقشه های اینترنتی است. این سرویس ها می توانند برای شما دقیقا همچون یک دایرکتوری مشاغل ایفای نقش کنند. با این تفاوت که موقعیت قرارگیری هر یک از مشاغل در شهر را روی نقشه نشان می دهند. سرویس ها جست و جو بر روی نقشه برای کسانی که به دنبال پیدا کردن دفاتر طراحی در منطقه خاصی از شهر هستند می توانند بسیار مفید باشند. برخی از این سایت ها را به شما معرفی می کنیم:

سایت گوگل مپ، سایت ویکی مپیا، سایت ویز، سایت نشان، سایت بلد، سایت بهترینو و …

برای نمونه می توانید کلمه «استودیو آرانو دیزاین» را بر روی یکی از این سایت ها جست و جو کنید تا به سایت آرانو هدایت شوید.

7- بررسی سایت های ارجاع دهنده

منظور از سایت های ارجاع دهنده، سایت های با محتوای تخصصی در زمینه معماری، طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی است. این سایت ها نشریات آنلاین اینترنتی هستند که به نشر مطالب محتوایی تخصصی می پردازند. معمولا چنین سایت هایی برای کسب درآمد زایی بخشی از سایت خود را به رپورتاژ آگهی اختصاص می دهند. مثلا یک بخش معرفی دفاتر طراحی داخلی در تهران ایجاد می کنند و برخی از دفاتر این حوزه را معرفی می کنند. مطمئناً باتوجه به تخصصی تر بودن، این سایت ها نسبت به سایت های دایرکتوری مشاغل امکان مقایسه بهتر و سریع تری برای شما فراهم می کنند. مثلا در کنار عنوان هر شرکت، تعدادی از نمونه کارهایش را هم نمایش می دهند. این کار را برای شما ساده تر می کند. هرچند باز هم کافی نیست و برای اطمینان بیشتر باید بررسی تکمیلی را خودتان انجام دهید.

برخی از سایت ها ارجاع دهنده در حوزه معماری و دکوراسیون داخلی در ایران به این شرح هستند:

سایت چیدانه، سایت ایران آرکیتکتز، سایت بانک جامع اطلاعات ساختمان، سایت ویرگول و …

8- توصیه توسط انجمن های صنفی یا طراحان دیگر

یکی از راه های پیدا کردن بهترین دفتر طراحی داخلی یا شرکت دکوراسیون داخلی در تهران، کرج و … ، راهنمایی شدن توسط انجمن های صنفی یا معرفی توسط طراحان دیگر است. منظور از انجمن ها صنفی نهادهایی مثل «سازمان نظام مهندسی» و «جامعه مهندسان معماری داخلی ایران» و … است. هر یک از این نهادها بنا بر مقتضیات کاری خود با دفاتر مختلف در ارتباط هستند.

برخی از انجمن ها و نهادها صنفی حوزه ساختمان در ایران به این شرح هستند:

«سازمان نظام مهندسی تهران»، «سازمان نظام مهندسی کرج»، «جامعه مهندسان معماری داخلی ایران»، «انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون»، «انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران»، «جامعه مهندسان مشاور ایران» و …

همچنین ممکن است شما با یک دفتر یا طراح از قبل در ارتباط باشید و او را بشناسید و حتی تجربه همکاری با وی را نیز داشته باشید. اما طراح مورد نظرتان بنا بر مشغله کاری و … امکان همکاری با شما را نداشته باشد. بهتر است در این زمان از او بخواهید چند دفتر طراحی مورد تایید خود را به شما معرفی کند. این نوع طراحی می تواند بسیار اطمینان بخش باشد. چرا که معمولا طراحان برای حفظ اعتبار خود، همیشه معتبر ترین شرکت های همکار را به هم معرفی می کنند. این ارتباط دوجانبه بین شرکت «آرانو دیزاین» و شرکت های طراح همکار ما همواره وجود داشته است.

9- دیدن اتفاقی نمونه کار

حتما بسیار برایتان پیش آمده که هنگام حضور در یک فروشگاه یا منزل یکی از اقوام، شیفته آن جا شوید. وقتی همه چیز در یک محیط داخلی بسیار فکر شده، زیبا و تاثیرگذار به نظر می رسند قطعا پای یک طراح باتجربه و خبره در میان است. ممکن است هر یک از این محیط ها توسط یکی از بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج طراحی یا ساخته شده باشند. همچنین ممکن است هنگام عبور از یک خیابان به صورت اتفاقی با ساختمانی مواجه شوید که برایتان جلب توجه می کند. بهتر است در چنین موقعیت هایی تعارف را کنار بگذارید و از دوستان یا ساکنین محل، اسم طراح را جویا شوید. برخی از طراحان در حین ساخت پروژه بنرها تبلیغی خود را در معرض دید قرار می دهند یا پس از اتمام کار یک پلاک معرفی از خود در محل نصب می کنند.

حتی اگر امکان پرسیدن اسم طراح یا پیدا کردن آن در محل برایتان مقدور نبود؛، با یک سرچ ساده در گوگل می توانید در بیشتر مواقع به نتیجه مورد نظرتان برسید. برای ما بسیار اتفاق افتاده که مشتریانمان پس از حضور در محیط طراحی شده قبلی به ما مراجعه کرده اند. مثلا هر کسی با حضور در فروشگاه توانا در ولیعصر تهران، نمونه کار ما را ببیند با سرچ کلمه «طراح فروشگاه توانا» خیلی زود به ما مرتبط می شود.

10- بازدید از نمایشگاه ها

یکی از موقعیت هایی که شرکت های فعال طراحی و ساختمانی برای تبلیغات و معرفی خود در آن حضور پیدا می کنند، نمایشگاه ها هستند. این شرکت ها با حضور در نمایشگاه ها مختلف و اجاره غرفه، خدمات خود را تبلیغ می کنند. معتبر ترین این نمایشگاه ها که همه ساله در کشور برگزار می شوند، این نمایشگاه ها هستند:

 «نمایشگاه میدکس (معماری، خانه مدرن و دکوراسیون)»، «نمایشگاه صنعت ساختمان» و «نمایشگاه مبلمان منزل و مبلمان اداری»

شرکت «آرانو دیزاین» معمولا حضور فعالی داشته و به صورت مستقیم (در قالب غرفه) یا غیر مستقیم (از طریق تبلیغات محیطی) در این نمایشگاه ها حاضر می شود.

6 شرکت طراحی داخلی که باید از لیستتان حذف کنید!

پس از اینکه به کمک 10 روش کاربردی بالا لیستی از اسامی شرکت های طراحی داخلی تهیه کردید. لازم است بررسی دقیق تری انجام داده و تعداد از شرکت های غیر قابل اعتماد را حذف کنید. حذف شدن مرحله به مرحله به جلو می رود تا نهایتا بهترین طراح مناسب خودتان را در تهران و کرج پیدا کنید.

1- شرکت های با نمونه کارهای ضعیف

پس از تهیه لیستی از بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج با روش ها بالا، شرکت هایی که نمونه کارهای محدود یا با کیفیت پایین را به شما ارائه می کنند از لیست حذف کنید. مطمئناً آن ها دارای تجربه و دانش پایینی هستند و نمی توانند قابل اطمینان باشند.

2- شرکت هایی که مشتریان قبلی ناراضی دارند

می توانید به ترتیب لیست به سایت یا شبکه اجتماعی هر یک از شرکت ها سر بزنید. بررسی کنید که کدام یک فعال تر هستند. با مشتریان خود تعامل بهتری داشته و مشتریان کدام یک از خدمات آن ها راضی تر هستند. شرکت هایی که مشتریان ناراحت، معترض یا ناراضی دارند از لیست خود حذف کنید.

3- شرکت هایی ناهماهنگ با سلیقه شما

ممکن لیست شما برای بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج، تعدادی از شرکت ها خوب را در خود جای داده باشد اما سبک و نمونه کارهای آن ها ناهماهنگ با سلیقه شما باشد. در چنین مواقعی بهتر است ریسک نکنید و آن ها را هم از لیست خارج کنید.

4- شرکت ها با تیم غیر متخصص

با یک بررسی اجمالی روی سایت دفاتر طراحی و اجرا یا یک تماس تلفنی کوچک می توانید متوجه شوید کدام یک، تیم ها تخصصی نداشته و ضعیف تر هستند یا صرفا تکیه بر یک مهارت دارند. مثلا اگر متوجه شدید برخی از آن ها عملاً فقط کابینت ساز، فروشنده مبلمان، کناف کار و … هستند، هر چه سریع تر آن ها را کنار بگذارید. به این ترتیب می توانید لیست دقیق تر و محدود تری برای انتخاب نهایی داشته باشید.

5- شرکت های بدون دغدغه کیفیت

به کمک یک ترفند ساده می توانید شرکت هایی که دغدغه کیفیت طراحی و فضای داخلی را ندارند و صرفا به دنبال دریافت پول از شما هستند، خیلی زود شناسایی کنید. می توانید از آن ها سوال کنید چقدر زمان بر روی طراحی صرف خواهند کرد. در صورتی که پذیرفتند طی تنها طی دو یا سه روز به شما یک طراحی کامل بدهند، مسلماً  انتخاب مناسبی نیستند. چون مطمئناَ یک طرح بی کیفیت و بدون رعایت استانداردها ارائه خواهند نمود. همین یک ترفند کافی است تا نام آن ها را از لیست بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج خط بزنید.

6- شرکت هایی با پیشنهاد قیمتی ارزان

این مرحله آخرین گام در پالایش لیست شما خواهد بود. پس از دریافت برآورد قیمتی از طراحی و اجرا، شرکت هایی که قیمت ها  «بیش از حد ارزان» ارائه داده اند  یا حاضر شده اند «طراحی رایگان و بدون هزینه» انجام بدهند؛ از لیست خود خارج کنید. چرا که آن ها از این روش برای به دام انداختن مشتریان خود استفاده می کنند. اما بعد از بستن قرارداد هزینه ها جانبی متعدد و غیر معمولی برایتان می تراشند تا از این طریق برای خود سودجویی کنند.

راهنمای انتخاب

اگر به دنبال یک راهنمای جامع تر برای انتخاب طراح و مجری مناسب یا پاسخ گویی به سوالاتی از این دست هستید به مقالات دیگر ما با عنوان های «راهنمای انتخاب شرکت های طراحی داخلی» و «راهنمای انتخاب شرکت بازسازی» سر بزنید.

  • وظایف شرکت های طراحی داخلی خوب چیست؟
  • شرکت های طراحی داخلی چه خدماتی ارائه می دهند؟
  • چگونه به شرکت های طراحی داخلی اعتماد کنیم؟

طراحی و دکوراسیون توسط خودتان!

اگر هنوز قصد مراجعه به یک شرکت معتبر را ندارید و به این فکر هستید که خودتان دست بکار شوید و همه کارها را انجام دهید. توصیه ما این است که ابتدا با «مراحل و آیتم های طراحی و بازسازی» اشنا شوید. سپس مقاله دیگر ما با عنوان «امکان طراحی داخلی توسط خودمان» را مطالعه کنید تا نسبت به جوانب این کار اطلاعات کامل تری کسب کنید. همچنین توصیه می کنیم از صفحه «مشاوره آنلاین دکوراسیون» آرانو بازدید کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه برای پیدا کردن معروف ترین و بهترین شرکت طراحی داخلی در تهران و کرج کافی است که:

  • در گام اول: «ویژگی شرکت ها برتر و خوب تهران و کرج را بشناسید.»
  • در گام دوم: « به کمک 10 روش کاربردی بالا، لیستی از شرکت های طراحی داخلی تهیه کنید.»
  • در گام سوم: «شرکت های با ویژگی های نامناسب را از لیست خود حذف کنید.»
  • در گام نهایی: «با موارد نهایی وارد مذاکره شوید و با هریک به توافق رسیدید؛ طراحی و اجرای کار خود را به او بسپارید.»

درپایان دعوت می کنیم از نمونه کارهای آرانو به عنوان یک شرکت تخصصی طراحی و اجرا (با بیش از ده سال سابقه) بازدید نمایید. نظرات کارفرمایان و مشتریان قبلی ما را مطالعه کنید و اگر راضی بودید برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

در صورتی که سوال یا ابهامی دارید، در صفحه «سوالات متداول» پاسخ خود را بیابید یا  از طریق صفحه «تماس با ما» برایمان ارسال کنید.

– برخورداری از تحصیلات و دانش تخصصی
– برخورداری از تجربه مناسب
– انعطاف پذیری در دریافت نظرات
– توجه به بودجه مشتری
– داشتن تیم قوی
– برخورداری از مسئولیت و تعهد
– به روز بودن
– برخورداری از نمونه کارهای خوب
– داشتن سرعت عمل

1. سرچ در موتورهای جست و جو
2. معرفی توسط دوستان و آشنایان
3. جستجو در شبکه های اجتماعی
4. نشریات معماری و داخلی
5. بررسی دایرکتوری های مشاغل
6. سرویس های جستجو بر روی نقشه
7. بررسی سایت های ارجاع دهنده
8. توصیه توسط انجمن های صنفی یا طراحان دیگر
9. دیدن اتفاقی نمونه کار
10. بازدید از نمایشگاه ها

1. شرکت های با نمونه کارهای ضعیف
2. شرکت هایی که مشتریان قبلی ناراضی دارند
3. شرکت هایی ناهماهنگ با سلیقه شما
4. شرکت ها با تیم غیر متخصص
5. شرکت های بدون دغدغه کیفیت
6. شرکت هایی با پیشنهاد قیمتی ارزان

5 دیدگاه دربارهٔ «پیدا کردن بهترین شرکت طراحی داخلی»

  1. سایت ما حال حاضر خدمات متعددی را در حوزه ساختمانی ارائه می‌کند که خوش بختانه این حوزه‌ها هر روز در حال گسترش و به‌روزرسانی هستند. پیشنهاد می‌کنیم کمی در وبسایت یک یک هشت بچرخید.

  2. مهدی پاشامیرزا

    اگر واقعا دنبال بهترین دفتر طراحی داخلی میگردید، من آرانو رو توصیه میکنم. واقعا خیلی روی کار شما زحمت میکشن.

  3. مهسا ضرابی

    آرانو واقعا بهترین تیم طراحی داخلی تو ایرانه. خوشحالم که به این تیم اعتماد کردم.

  4. بنظرم مهمترین شرط بهترین بودن یه تیم منعطف و به روزه که به نیازهای کارفرما توجه کنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا